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地域課題解決型看護と遠隔看護を提供する人材を育成する 「みやぎテレナース育成プログラム」のプロセス評価
https://doi.org/10.15085/0002000011
https://doi.org/10.15085/0002000011902ad3b9-8311-4f60-ba21-908d1fd904ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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地域課題解決型看護と遠隔看護を提供する人材を育成する 「みやぎテレナース育成プログラム」のプロセス評価 (1.5 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-10-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域課題解決型看護と遠隔看護を提供する人材を育成する 「みやぎテレナース育成プログラム」のプロセス評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Process evaluation of the "Miyagi Telenurse Training Program" to develop nursing professionals to provide community problem-solving nursing and telenursing | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遠隔看護 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テレナース | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リスキリング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 専門職連携 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プログラム評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Telenursing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | telenurses | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reskilling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interprofessional work | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | program evaluation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15085/0002000011 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
菅原, 亜希
× 菅原, 亜希× 金子, さゆり× 齊藤, 奈緒× 江角, 伸吾× 名古屋, 祐子× 沢田, 淳子× 霜山, 真× 千葉, 洋子× 木村, 三香× 高橋, 和子 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We implemented the "Miyagi Telenurse Training Program" with the intention of developing nursing professionals who have newly acquired the knowledge and skills necessary for telenursing and who have strengthened and acquired management skills in order to accurately assess health issues and cooperate and collaborate with social resources. The objective of this study was to examine the validity of the program content through process evaluation. The program was implemented as planned, although some changes in the way classes were conducted occurred due to the spread of COVID-19. Twenty-three participants attended the program, and all of them completed it. Excluding graduate students and university faculty, 20 of the participants were included in the analysis. The median class evaluation, a measure of output, showed that all items were rated as "agree" or higher at all the time points. Motivation and utility were particularly strongly correlated, reflecting adult learning characteristics. The immediate outcomes were a confirmation test and a skills check. All participants scored ≥ 80% correct on the confirmation test. The skill checks showed differences in achievement by subject, and it was considered more appropriate to place the subjects judged to be relatively more difficult by the studentproblem chart in the latter part of the course. The intermediate outcomes, coordination, collaboration, and telenursing skills, significantly improved after the program. These findings support the program’s theoretical and practical validity. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル en : Miyagi University Research Journal 巻 3, 号 1, p. 12-23, ページ数 12, 発行日 2023-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-374X |