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味噌業界の実態と展望ー仙台みそ製造業を事例として一
https://doi.org/10.15085/0002000147
https://doi.org/10.15085/000200014737d0a272-2960-4573-a90e-39e4e3bb394c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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味噌業界の実態と展望ー仙台みそ製造業を事例として一 (13.6 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 味噌業界の実態と展望ー仙台みそ製造業を事例として一 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Miso Industry Realities and Prospects; The Case of Sendai Miso Manufacturing Company in Miyagi Prefecture | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 味噌業界 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 仙台みそ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 原料調達 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域ブランドの維持 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | miso industry | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SENDAI miso | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | procurement of ingredients | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | maintain local brands | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15085/0002000147 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
緩鹿, 泰子
× 緩鹿, 泰子 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study focuses on Sendai Miso in Miyagi Prefecture and ascertains the actual situation and challenges based on interviews with Miso company managers. Based on the results of this study; we discuss efforts to maintain the Sendai Miso production area and brand, as well as future prospects. First to understand overall trends in the miso industry; various data on market size, miso consumption trends, raw material usage and exports were examined. Next, the actual state of the miso industry in Miyagi Prefecture was ascertained based on relevant data. The market is shrinking throughout the industry. However, members of the Miyagi Miso and Soy Sauce Industry Cooperative work to improve Sendai Miso's brand power and look toward exports to halt the shrinking market and product decline. More than a few members of this cooperative purchase raw materials from the Miso Soy Sauce Cooperative to produce miso. Only one of these companies produces its own raw materials, such as soya and rice, for miso production. In the miso industry as a whole, only a few companies produce their own raw materials materials; therefore, Company A's Sendai Miso is differentiated from its competitors. However, although the company is particular about the variety of soybeans it grows, there are difficulties in differentiating its products after production, and it is necessary to consider methods that appeal to consumers. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル 巻 4, 号 1, p. 141-149, ページ数 9, 発行日 2024-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-374X |