ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第4巻第1号

看護学生間の協同学習による自己学習機会の創出に向けた実践報告ーシミュレータモデルを用いた血圧測定技術の学習プログラムー

https://doi.org/10.15085/0002000143
https://doi.org/10.15085/0002000143
988d4296-f542-419d-ae7f-ad2b08eaedb5
名前 / ファイル ライセンス アクション
140_04-01-21 看護学生間の協同学習による自己学習機会の創出に向けた実践報告ーシミュレータモデルを用いた血圧測定技術の学習プログラムー (6.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-04
タイトル
タイトル 看護学生間の協同学習による自己学習機会の創出に向けた実践報告ーシミュレータモデルを用いた血圧測定技術の学習プログラムー
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スキルトレーニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 シミュレータモデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 血圧測定
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 協同学習
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000143
ID登録タイプ JaLC
著者 金子, 健太郎

× 金子, 健太郎

ja 金子, 健太郎
宮城大学看護学群

ja-Kana カネコ, ケンタロウ

en Kaneko, Kentaro

Search repository
木村, 眞子

× 木村, 眞子

en Kimura, Naoko

ja 木村, 眞子

ja-Kana キムラ, ナオコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective: This SimMaster Program Basic, an extra-curricular educational activity for sophomore nursing students had three objectives: firstly, to enhance the accuracy of blood
pressure measurements, a fundamental skill among vital sign assessments; secondly, to create mechanisms that encourage the spontaneous generation of learning opportunities outside of class; and thirdly, to enrich university life through cross-grade interactions.
Methods: Eleven sophomore nursing students applied to participate in this program. The program, conducted over six sessions, was divided into three components: a "Knowledge
Program" focused on the principles of blood pressure measurement, a "Skills Program" centered on the use of simulator models, and a" Special Program" consisting of a lecture on clinical blood pressure measurement by practicing nurses. Additionally, a final test was administered to assess the students' knowledge, skills, and attitudes regarding blood pressure measurement.
Results: Participating students deepened their knowledge of blood pressure measurement principles, reaffirmed their understanding and skills in conducting measurements, and gained
numerous interactions from their involvement with one another. On the other hand, challenges such as the time constraints of extracurricular activities, the inadequate establishment of fundamental knowledge and skills, and the continuity of the program emerged as issues.
Discussion: Through this program, students were encouraged to deepen their own understanding by teaching each other and to foster an attitude of proactive learning. It is necessary to support the use of learning resources that allow for repetitive study and to
promote cooperative learning.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 4, 号 1, p. 111-118, ページ数 8, 発行日 2024-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-04 03:11:59.137132
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3