ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第4巻第1号

看護学実習の受け持ち患者との間で生じる沈黙への苦手意識とコミュニケーションスキルの関連

https://doi.org/10.15085/0002000142
https://doi.org/10.15085/0002000142
59d0a331-d5f0-40be-b6bc-4d1a9e8fbc29
名前 / ファイル ライセンス アクション
130_04-01-17 看護学実習の受け持ち患者との間で生じる沈黙への苦手意識とコミュニケーションスキルの関連 (7.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-04
タイトル
タイトル 看護学実習の受け持ち患者との間で生じる沈黙への苦手意識とコミュニケーションスキルの関連
言語 ja
タイトル
タイトル Relation between Communication Skills and Difficulties with Silences Arising between Nursing Students and Patients Assigned in Nursing Clinical Practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護学実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 沈黙
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーションスキル
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing clinical practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 silence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000142
ID登録タイプ JaLC
著者 小林, 夢菜

× 小林, 夢菜

ja 小林, 夢菜
東北大学病院

ja-Kana コバヤシ, ユメナ

en Kobayashi, Yumena

Search repository
鈴木, 敦子

× 鈴木, 敦子

en Suzuki, Atsuko

ja 鈴木, 敦子
東北文化学園大学医療福祉学部看護学科

ja-Kana スズキ, アツコ

Search repository
霜山, 真

× 霜山, 真

ja 霜山, 真

en Shimoyama, Makoto

ja-Kana シモヤマ, マコト

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective: This study aims to detail difficulties with silences arising between nursing students
and patients assigned to them, and identify the relation between such feelings and communication skills.
Methods: An anonymous web survey(Microsoft Forms) was conducted with second to fourth
year nursing students of University A. The questionnaire contains items of demographics,
feelings and experience of difficulties with silences, and items from basic communication skill
scale (ENDCOREs: ENCODE, DECODE, CONTROL, REGULATION). Correlation analysis
was performed to identify the relation between difficulties with silences, lack of confidence in
responding to silences, and communication skills. This study was conducted after obtaining
approval from the Ethics Review Committee of Miyagi University(Miyagi University No. 469)
Results: A total of 101 responses were collected and of these 80 valid responses (79.2%) were included in the analysis. Sixty-one respondents (76.3%) felt difficulty with silences and 55(69.6%) had no confidence in responding to silences. The level of difficulty with silences was positively correlated to "Expressivity," "Assertiveness," and "Regulation of Interpersonal
Relationship," and inversely correlated to the level of lack of confidence in responding to
silences and subscales other than "Acceptance of others "
Discussion: Nursing students may be good at listening to and thinking about what others wish to say. However, students who have difficulty in communication may have more problems in communication skills related to expressivity, such as self-expression and assertiveness. The findings suggest the necessity for training to improve expressive communication skills by aiming at reducing difficulties in communication, acquiring confidence, and using learning and role-playing to improve understanding of the role of silences.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 4, 号 1, p. 100-110, ページ数 11, 発行日 2024-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-04 02:28:24.503807
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3