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通所施設で働く看護職による知的障害のある利用者の 「できる」の探求
https://doi.org/10.15085/0002000139
https://doi.org/10.15085/000200013910b6023f-998a-4081-b6c8-96509a269ba5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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通所施設で働く看護職による知的障害のある利用者の 「できる」の探求 (6.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 通所施設で働く看護職による知的障害のある利用者の 「できる」の探求 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Discovering the abilities of service users with intellectual disability by nurses working at day care facilities | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的障害者 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 通所施設 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「できる」 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 看護職 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Individuals with intellectual disability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | day care facility | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | "can do," | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nurses | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15085/0002000139 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
伊藤, 佳美
× 伊藤, 佳美× 朝倉, 京子× 杉山, 祥子× 高田, 望 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aimed to identify the abilities of service users with intellectual disability by ascertainingh ow nurses workinga td ayc are facilities forin dividuals withd isabilities perceive these service users, and to clarify whether the professionals provide support to afford them new possibilities. The data were collected from records of participation observation and interviews conducted with nurses working in day care facilities for individuals with disabilities These data were analyzed qualitatively and descriptively with reference to the methodology of phenomenological nursing research. The results revealed that nurses start by "recognizing service users as individuals who are attemptingt om ake contactw itht he outside world," and provide support toh elps ervice users "make contactw itha n ew world." Additionally, theirs upportw as found tob e affected by the unique value ofn urses of "increasing experiences before service users are able to do things." Therefore, the following are suggested: For nurses working in day care facilities for individuals with disabilities, utilizing the "space" when they spend time with service users without relying on verbal communication can lead to awareness of the abilities of service users; and providing service users opportunities to experience a variety of things is important while believing in their potential and growth, not merely focusing on what each service user can do. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル en : Miyagi University Research Journal 巻 4, 号 1, p. 70-77, ページ数 8, 発行日 2024-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-374X |