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複数弱定NPーー運用力獲得時のLl定冠詞の影響とLl日本語話者に対する教育一考ーー
https://doi.org/10.15085/0002000133
https://doi.org/10.15085/0002000133e94c8bf8-d5a3-41cb-8415-b07c12bbbc76
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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複数弱定NPーー運用力獲得時のLl定冠詞の影響とLl日本語話者に対する教育一考ーー (4 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 複数弱定NPーー運用力獲得時のLl定冠詞の影響とLl日本語話者に対する教育一考ーー | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Plural Weak Definite NPs: The Impact of Ll Definite Articles and Some Educational Strategies for Proficiency Acquisition in Ll Japanese Speakers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 定冠詞 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 複数弱定名詞句 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フィンランド語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チェコ語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | definite article | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | plural weak definite NPs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Finnish | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Czech | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15085/0002000133 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
曾根, 洋明
× 曾根, 洋明 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The study shows that mastery of weak definite NPs in L2 English is likely to be enhanced by the development of the definite article in Ll. This is evident in our comparison of Ll speakers of Finnish and Czech, where the article is evolving but weak definite NPs are not yet used, and Ll speakers of Japanese, lacking the article. The speakers' proficiency in English plural weak definite NPs aligned in the same order with the article's evolution (Finnish > Czech > Japanese). While the article might possibly come into being in the distant future in Japanese, education should address Ll Japanese speakers' understanding of the NPs. Although 'the + plural NP's are inherently inclusive of all possible referents in the common ground, there are weak definite NPs where such inclusivity is pragmatically not the case; many Ll Japanese speakers, however, may mistakenly assume 'the + plural NP's always refer to all. Furthermore, emphasis should be on cases where speakers' intention to refer to subsets fails due to their cognitive inseparability from the rest, leading to the whole aggregates, as proxies, being referred to with 'the + plural NP's. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル en : Miyagi University Research Journal 巻 4, 号 1, p. 13-22, ページ数 10, 発行日 2024-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-374X |