WEKO3
インデックスリンク
アイテム
仙台市泉区における公共交通利用による地下鉄駅へのアクセシビリティ評価
https://doi.org/10.15085/0002000021
https://doi.org/10.15085/0002000021027e3479-81c3-4e0d-bc18-bb0f4f54d5c6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
仙台市泉区における公共交通利用による地下鉄駅へのアクセシビリティ評価 (1.5 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-10-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 仙台市泉区における公共交通利用による地下鉄駅へのアクセシビリティ評価 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Accessibility to Subway Stations by Public Transportation in Izumi Ward, Sendai City | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アクセシビリティ | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 公共交通 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 地下鉄駅 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 仙台市泉区 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | accessibility | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | public transportation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | subway stations | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Izumi Ward | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Sendai City | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15085/0002000021 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
後藤, 千利
× 後藤, 千利
× 高橋, 信人 |
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study evaluated the accessibility for residents of Izumi Ward, Sendai City to a subway station by public transportation using the mesh population data. By calculating the minimum time to reach the subway station for each residential area based on travel time including walking, waiting, and riding time, the characteristics of the accessibility in this region were quantified and visualized. 1.5% of the total population residing in Izumi Ward has no access to buses and subways. 61.8% and 27.6% of the population live in areas that take more than 30 and 45 min, respectively, to reach a subway station. When the evaluation was limited to seniors aged 65 and older, it was observed that 70.0% live in areas that take more than 30 min to a subway station, corresponding to a percentage about 8 % higher than that for the total population. Additionally, approximately 12% of the total population of Izumi Ward had a subway station in the Sendai metropolitan area, not in Izumi Ward, as their nearest station in time. Thus, this study was able to quantitatively reveal one of the characteristics of the urban structure of Izumi Ward. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル en : Miyagi University Research Journal 巻 3, 号 1, p. 79-86, ページ数 8, 発行日 2023-09-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 2436-374X |