ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第3巻第1号

ICTを活用した探究学習教材「探究百科 GATEWAY」の開発

https://doi.org/10.15085/0002000020
https://doi.org/10.15085/0002000020
87cad304-fb6e-4fe7-888d-af2c428c3010
名前 / ファイル ライセンス アクション
090_03-01-11報告・佐藤.pdf ICTを活用した探究学習教材「探究百科 GATEWAY」の開発 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-19
タイトル
タイトル ICTを活用した探究学習教材「探究百科 GATEWAY」の開発
言語 ja
タイトル
タイトル The Development of “GATEWAY: Encyclopedia for Inquiry”, Inquiry-Based Learning Materials Using ICT
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 探究学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テーマ設定
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 地域探究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ICT教材
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 総合的な探究の時間
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inquiry-Based Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Setting Themes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inquiry-Based Learning in Local Community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Materials Using ICT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Period for Inquiry-Based Cross- Disciplinary Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000020
ID登録タイプ JaLC
著者 佐藤, 好

× 佐藤, 好

ja 佐藤, 好

ja-Kana サトウ, コノミ

en Sato, Konomi

Search repository
佐々木, 敦斗

× 佐々木, 敦斗

ja 佐々木, 敦斗

ja-Kana ササキ, アツト

en Sasaki, Atsuto

Search repository
船野, 杏友

× 船野, 杏友

ja 船野, 杏友

ja-Kana フナノ, アユ

en Funano, Ayu

Search repository
齊藤, 良太

× 齊藤, 良太

ja 齊藤, 良太

ja-Kana サイトウ, リョウタ

en Saito, Ryota

Search repository
中沢, 峻

× 中沢, 峻

ja 中沢, 峻

en Nakazawa, Shun

ja-Kana ナカザワ, シュン

Search repository
佐々木, 秀之

× 佐々木, 秀之

en Sasaki, Hideyuki

ja 佐々木, 秀之

ja-Kana ササキ, ヒデユキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We report on the development process of the “GATEWAY: Encyclopedia for Inquiry,” inquiry learning materials using ICT.
In Japanese high schools, “Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study” has been made compulsory since the 2022 fiscal year. Exploratory learning is described as “the progressive repetition of problem-solving activities” and “a series of intellectual efforts to explore and identify the essence of things concerning the self.” While Inquiry-Based Learning is implemented in each high school, “support for setting themes,” “utilization of local educational resources,” and “utilization of ICT” are regarded as issues.
Against the background of the above-mentioned three issues of concern, Owner Inc. developed “GATEWAY: Encyclopedia for Inquiry.” GATEWAY offers online teaching material that is accessed by individuals using tablets and other devices. One of GATEWAY’s characteristics is that it publishes articles from various inquirers who are active in local communities. This article aims to provide high school students with an opportunity to recognize and explore their interests by exposing them to the lifestyles of various local inquirers. The development of this teaching materials was not completed within a single company but was a collaborative effort with high schools and universities.
Furthermore, the concept of “human-centered design” was emphasized in the development of the gateway. We asked high school students to use the service’s pilot version and used the feedback to improve it. A questionnaire survey conducted among high school students in July 2022 and a subsequent survey showed that 88.4% of the respondents responded positively to the service. The usefulness of the service was confirmed.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 3, 号 1, p. 66-78, ページ数 13, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-19 00:50:20.930765
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3