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キャリア形成のエントリー段階における認知バイアス -キャリア・サイクル理論からの検討-
https://doi.org/10.15085/0002000009
https://doi.org/10.15085/0002000009bb2b8f87-9ff9-4a2d-b25c-10743c6624c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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キャリア形成のエントリー段階における認知バイアス -キャリア・サイクル理論からの検討- (856 KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-10-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キャリア形成のエントリー段階における認知バイアス -キャリア・サイクル理論からの検討- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Cognitive Biases at the Entry Stage of Career Development: Discussion Based on Career Cycle Theory | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリア・サイクル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エントリー段階 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 意思決定 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 認知バイアス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | RJP | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Career cycle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Entry stage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Decision making | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cognitive bias | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Realistic job preview | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15085/0002000009 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
櫻木, 晃裕
× 櫻木, 晃裕 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | People treated as management resources in an organization are recognized as the source of sustainable competitive advantages. This study was conducted to extract challenges faced by candidates for entry to an organization’s embership at an early stage of their career development and to identify issues to be solved for the achievement of effective career development. This process was examined from the perspective of cognitive biases. The study cites the “career cycle” introduced by Schein (1978) as a key concept. First, Schein explained “general issues” and “specific tasks” at the entry stage and presented 10 requirements for career development. A cognitive bias was presented as a disincentive for decision making, suggesting the need for coping to raise the decisionmaking level. Subsequently, the study pointed out a problem contained in long-term internship from the perspective of Concorde effect. The problem of unilateral supply of information from people who had experience was also pointed out from the perspective of hindsight bias. In addition, the issue of information asymmetry was mentioned. Finally, the effectiveness of building openness to unknown phenomena and skepticism towards known phenomena was described. * This study is a part of research findings subsidized in the JSPS project (23K01536) “Stress Coping for Early Career Development: Model Designing Including LGBTQ. (Japanese).” |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮城大学研究ジャーナル en : Miyagi University Research Journal 巻 3, 号 1, p. 3-11, ページ数 9, 発行日 2023-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 公立大学法人宮城大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-374X |