ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第3巻第1号

宮城大学における看護教育DX の取り組み~第3 の学習の場:仮想地域「MYU-TOWN」の開発と試行~

https://doi.org/10.15085/0002000027
https://doi.org/10.15085/0002000027
d189e047-3c3e-43b8-b25a-847789f0a555
名前 / ファイル ライセンス アクション
160_03-01-23資料・千葉.pdf 宮城大学における看護教育DX の取り組み~第3 の学習の場:仮想地域「MYU-TOWN」の開発と試行~ (745 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-19
タイトル
タイトル 宮城大学における看護教育DX の取り組み~第3 の学習の場:仮想地域「MYU-TOWN」の開発と試行~
言語 ja
タイトル
タイトル Digital Transformation Efforts in Nursing Education at Miyagi University: Development and Trial of a Virtual Area as an Alternative Learning Pla
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 仮想現実
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教材開発
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護教育DX
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 virtual reality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational environment development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing education digital transformation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000027
ID登録タイプ JaLC
著者 千葉, 洋子

× 千葉, 洋子

ja 千葉, 洋子
公立大学法人宮城大学看護学群

ja-Kana チバ, ヨウコ

en Chiba, Yoko

Search repository
齊藤, 奈緒

× 齊藤, 奈緒

ja 齊藤, 奈緒

ja-Kana サイトウ, ナオ

en Saito, Nao

Search repository
金子, さゆり

× 金子, さゆり

ja 金子, さゆり
公立大学法人宮城大学看護学群

ja-Kana カネコ, サユリ

en kaneko, Sayuri

Search repository
霜山, 真

× 霜山, 真

ja 霜山, 真

en Shimoyama, Makoto

ja-Kana シモヤマ, マコト

Search repository
相樂, 直子

× 相樂, 直子

ja 相樂, 直子

en Sagara, Naoko

ja-Kana サガラ, ナオコ

Search repository
大橋, 幸恵

× 大橋, 幸恵

en Ohashi, Yukie

ja 大橋, 幸恵

ja-Kana オオハシ, ユキエ

Search repository
東, 優里子

× 東, 優里子

ja 東, 優里子

ja-Kana アヅマ, ユリコ

en Azuma, Yuriko

Search repository
徳永, しほ

× 徳永, しほ

ja 徳永, しほ

en Tokunaga, Shiho

ja-Kana トクナガ, シホ

Search repository
沢田, 淳子

× 沢田, 淳子

ja 沢田, 淳子

en Sawada, Atsuko

ja-Kana サワダ, アツコ

Search repository
木村, 眞子

× 木村, 眞子

en Kimura, Naoko

ja 木村, 眞子

ja-Kana キムラ, ナオコ

Search repository
山田, 志枝

× 山田, 志枝

en Yamada, Yukie

ja 山田, 志枝

ja-Kana ヤマダ, ユキエ

Search repository
後上, 亜友美

× 後上, 亜友美

en Gonoue, Ayumi

ja 後上, 亜友美

ja-Kana ゴノウエ, アユミ

Search repository
木村, 三香

× 木村, 三香

ja 木村, 三香
ISNI

ja-Kana キムラ, ミカ

en Kimura, Mika

Search repository
江角, 伸吾

× 江角, 伸吾

ja 江角, 伸吾
公立大学法人宮城大学看護学群

ja-Kana エスミ, シンゴ

en Esumi, Shingo

Search repository
小松, 容子

× 小松, 容子

ja 小松, 容子
宮城大学看護学群

ja-Kana コマツ, ヨウコ

en Komatsu, Yoko

Search repository
高橋, 和子

× 高橋, 和子

en Takahashi, Kazuko

ja 高橋, 和子

ja-Kana タカハシ, カズコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Miyagi University in Japan faces several educational challenges, such as deviations and limitations in the practice environment, inadequate magination in students due to limited practical experience, and lack of creativity in nursing practices that focus on the community.
Therefore, this research aimed to develop and test a third place of learning named as "MYUTOWN," which can complement on-campus lasses and clinical training.
This educational environment is a virtual area consisting of town maps, videos, and electronic medical records and can be used alone or in conjunction with existing high-performance simulators. A trial, comprising five study participants, was conducted for 1st to 3rd year nursing students wherein 90% of the students responded positively about the degree of learning goal achievement, improvement in imagination skills, and usefulness in understanding the target audience. In addition, teachers’ evaluation indicated that it was fairly effective in promoting learning. However, 60% of the students were unsure regarding operability, partly due to the fact that many students watched images being projected on the screen without operating the device themselves. The key feature of this educational environment is that students can operate it independently and study actively, but the learning effects cannot be verified in a few cases owing to the teacher's mode of operation. Therefore, the need to disseminate knowledge of effective usage methods among teachers as well as to develop education and support systems for information and communications technology literacy were identified as issues.
Study findings suggest that MYU-TOWN can have an educational effect that contributes to the achievement of learning goals and that it is a teaching material, which can function as an additional place of learning that mutually complements on-campus classes.
Furthermore, the possibility of its utilization in continuing nursing education was indicated.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 3, 号 1, p. 131-138, ページ数 8, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-19 02:01:34.956570
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3