ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第3巻第1号

A大学看護学生の災害看護に関する主体的学習を促進する課外活動における教育的支援の検討

https://doi.org/10.15085/0002000019
https://doi.org/10.15085/0002000019
54a01963-abc3-4e02-8959-963acec95362
名前 / ファイル ライセンス アクション
080_03-01-08報告・菅原.pdf A大学看護学生の災害看護に関する主体的学習を促進する課外活動における教育的支援の検討 (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-19
タイトル
タイトル A大学看護学生の災害看護に関する主体的学習を促進する課外活動における教育的支援の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Support for Extracurricular Activities to Promote Proactive Learning about Disaster Nursing among Nursing Students at the University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 災害看護
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 課外活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生支援
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護系大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 disaster nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 extracurricular activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing colleges and universities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000019
ID登録タイプ JaLC
著者 菅原, 亜希

× 菅原, 亜希

en Sugawara, Aki

ja 菅原, 亜希

ja-Kana スガワラ, アキ

Search repository
大熊, 恵子

× 大熊, 恵子

ja 大熊, 恵子

ja-Kana オオクマ, ケイコ

en Okuma, Keiko

Search repository
霜山, 真

× 霜山, 真

ja 霜山, 真

en Shimoyama, Makoto

ja-Kana シモヤマ, マコト

Search repository
高橋, 和子

× 高橋, 和子

en Takahashi, Kazuko

ja 高橋, 和子

ja-Kana タカハシ, カズコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined students’ experience in disaster nursing-related extracurricular activities and their interactions with faculty members. A series of interviews were conducted with seven nursing students who belonged to a student volunteer organization engaged in disaster nursing at a university. These candidates agreed to participate in this study. This study would investigate how to support and promote independent learning about disaster nursing among students.
In March 2021, group interviews of two to three students each were conducted to review the activities that took place from the second semester of the 2019 academic year through the 2020 academic year.
The interviews revealed that students had increased their feeling close to disasters through extracurricular activities and wanted to extensively disseminate what they had learned to aid in disaster prevention and mitigation. The comments elicited from the students showed the level of involvement of the faculty members. They felt the learning opportunities offered by the community and the information provided by faculty members were of great support.
Thus, it was deduced that the support required for extracurricular activities to promote independent learning about disaster nursing includes: 1) supporting students’ autonomy by providing information and feed-forwarding to capture students’ desires and motivations, 2) providing feedback during the students’ extracurricular activities to ensure that their actions lead to desirable results, and 3) providing learning opportunities in the community and encouraging students to reflect and supporting them in determining whether their extracurricular activities in the community were producing desirable outcomes in terms of their significance to the community members.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 3, 号 1, p. 54-65, ページ数 12, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-19 00:32:11.483259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3