ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第5巻第1号

基礎看護学実習Ⅰ・Ⅱにおける学生の学習活動の実態と支援上の課題

https://doi.org/10.15085/0002000239
https://doi.org/10.15085/0002000239
43fa7c09-b93b-4e8f-a34d-a20e812e690f
名前 / ファイル ライセンス アクション
117_05-01-18 基礎看護学実習Ⅰ・Ⅱにおける学生の学習活動の実態と支援上の課題 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-10
タイトル
タイトル 基礎看護学実習Ⅰ・Ⅱにおける学生の学習活動の実態と支援上の課題
言語 ja
タイトル
タイトル Learning Activities and Support Challenges Among Nursing Students in Fundamental Nursing Practicum I and II
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 基礎看護学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 基礎看護学実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習活動自己評価尺度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fundamental Nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Clinical Practice in Fundamentals of Nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-Assessment Scale for Learning Activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000239
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 佐々木, 重徳

× 佐々木, 重徳

ja 佐々木, 重徳

ja-Kana ササキ, シゲノリ

en Sasaki, Shigenori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to visualize the learning activities of nursing students in Fundamental Nursing Practicum I and II and to identify challenges for future support. A cross-sectional survey was conducted using the "Self-Evaluation Scale for Learning Activities in Nursing Practicum," a tool with established reliability and validity. The participants were 89 first-year nursing students at a junior college. Web-based self-administered questionnaires were administered after the completion of each practicum. The average total score on the scale was 152.8 in Practicum I and 155.6 in Practicum II, indicating an overall improvement in the quality of learning activities throughout the practicums. Specifically, in Practicum II, there was an increase in the number of students in the mid-score range, and no students were classified in the low-score range. However, some subscale scores decreased in Practicum II compared to Practicum I, suggesting potential issues in areas such as relationship building and the integration of classroom learning with clinical practice. These findings underscore the importance of providing individualized support for items with lower scores and establishing a comprehensive evaluation system that considers both the learning process and outcomes. This study offers foundational data for enhancing the effectiveness of support strategies in fundamental nursing practicum education.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 5, 号 1, p. 138-145, ページ数 8, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-08 00:43:39.560288
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3