ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第5巻第1号

新型コロナウイルス感染拡大下における看護学生の基礎看護技術修得の不安と課題

https://doi.org/10.15085/0002000236
https://doi.org/10.15085/0002000236
5ff5fe7b-5a46-42f7-8bdc-f8079b239332
名前 / ファイル ライセンス アクション
114_05-01-19 新型コロナウイルス感染拡大下における看護学生の基礎看護技術修得の不安と課題 (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-10
タイトル
タイトル 新型コロナウイルス感染拡大下における看護学生の基礎看護技術修得の不安と課題
言語 ja
タイトル
タイトル “Anxiety and Challenges Related to Fundamental Nursing Skills Acquisition Among Nursing Students During the COVID-19 Pandemic”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 基礎看護技術
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 不安
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 新型コロナウイルス感染症
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fandamental Nursing skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Anxiety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000236
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 佐々木, 重徳

× 佐々木, 重徳

ja 佐々木, 重徳

ja-Kana ササキ, シゲノリ

en Sasaki, Shigenori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Objective]
This study aimed to clarify the anxiety regarding the acquisition of basic nursing skills among nursing students who were affected by infection prevention measures and changes in class formats due to the COVID-19 pandemic.
[Methods]
A total of 59 items covered in the specialized course "Basic Nursing Skills" at Junior College A were analyzed to assess students' anxiety about mastering these skills. In addition, qualitative data were collected through students' free-text responses to the questions: "What makes you anxious about mastering basic nursing skills?" and "Why are you anxious about mastering basic nursing skills?" The qualitative data were analyzed using an inductive qualitative approach.
[Results]
More than 50% of the students reported feeling "anxious" about acquiring skills in eight specific items. The qualitative data yielded 610 codes, which were further organized into 25 subcategories and 4 overarching categories.
[Conclusion]
Although third-year students, who experienced the greatest restrictions on on-site training and exercises, showed higher anxiety levels in only two items, it cannot be concluded that the lack of on-site experience was the sole contributing factor. Nonetheless, the qualitative data revealed the students' genuine anxiety regarding their ability to master basic nursing skills, reflecting the impact of restricted clinical training opportunities.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 5, 号 1, p. 113-120, ページ数 8, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-07 06:12:31.173371
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3