ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第5巻第1号

宮城大学初年次学生の環境態度と<自然とのつながり>~キャンパス林を活かした環境教育プログラム開発の指針として~

https://doi.org/10.15085/0002000235
https://doi.org/10.15085/0002000235
13ad76c8-1d92-4b1a-9663-755761407b5d
名前 / ファイル ライセンス アクション
113_05-01-17 宮城大学初年次学生の環境態度と<自然とのつながり>~キャンパス林を活かした環境教育プログラム開発の指針として~ (1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-10
タイトル
タイトル 宮城大学初年次学生の環境態度と<自然とのつながり>~キャンパス林を活かした環境教育プログラム開発の指針として~
言語 ja
タイトル
タイトル Environmental attitudes and human-nature connectedness among first-year students at Miyagi University: As a guideline for developing an environmental education program utilizing the campus forest.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 宮城大学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自然共生サイト
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CNS: Connected to Natre Scale
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NEP Scale: New Ecological Paradigm Scale
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 PEBs: Pro-Environment Behaviors
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ウ ェ ル ビーイング
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000235
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 茅原, 拓朗

× 茅原, 拓朗

en Kayahara, Takuro

ja 茅原, 拓朗

ja-Kana カヤハラ, タクロウ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated freshmen students at Miyagi University using established measures such as the Connected to Nature (CN) scale and the New Ecological Paradigm (NEP) scale to assess their affective closeness to nature and environmental attitudes. The survey was conducted in the context of Miyagi University’s campus and affiliated farm being certified as an Other Effective area-based Conservation Measures (OECM) site by the Ministry of the Environment, with the aim of providing a basis for designing environmental education programs that make use of campus forests for students and local residents. In addition, participants were asked about their engagement in Pro-Environmental Behaviors (PEBs), preferences for animals, plants, and insects, concerns about global environmental issues and their own future, and demographic attributes such as gender. Correlation analyses were conducted between these variables and the CN and NEP scores.
The results revealed the levels of students’ connectedness to nature and environmental attitudes, which serve as a foundation for developing educational programs. Significant positive correlations were observed between CN and NEP scores and PEBs, while significant negative correlations emerged between these scores and concerns about the environment and personal future. These findings suggest that environmental education programs utilizing campus nature may contribute to the promotion of PEBs and the enhancement of well-being among students and the broader community.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 5, 号 1, p. 103-112, ページ数 10, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-07 06:00:07.354818
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3