ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第5巻第1号

臨地実習における看護学生の患者の総合的理解に関するスコーピングレビュー

https://doi.org/10.15085/0002000230
https://doi.org/10.15085/0002000230
a20b7e9a-d27b-42dd-80c9-ba391b5216f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
090_05-01-15 臨地実習における看護学生の患者の総合的理解に関するスコーピングレビュー (823 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-10
タイトル
タイトル 臨地実習における看護学生の患者の総合的理解に関するスコーピングレビュー
言語 ja
タイトル
タイトル A scoping review of nursing students' comprehensive patient understanding in clinical practicums
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 臨地実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 患者の総合的理解
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スコーピングレビュー
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 clinical practicums
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 comprehensive patient understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scoping review
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000230
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 長井, 一恵

× 長井, 一恵

ja 長井, 一恵

ja-Kana ナガイ, カズエ

en Nagai, Kazue

Search repository
金子, さゆり

× 金子, さゆり

ja 金子, さゆり
公立大学法人宮城大学看護学群

ja-Kana カネコ, サユリ

en kaneko, Sayuri

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Nursing students must understand patients comprehensively by integrating individual patient information instead of understanding patient information in fragments. This is crucial for practicing optimal and individualized nursing care tailored to the patient's condition during clinical practicums. Consequently, we clarified how nursing students comprehensively understand patients in clinical practicums to find an effective teaching method that enables them to consider individualized nursing care.
Nursing students' comprehensive understanding of patients in clinical practicums involves six phases: understanding the patient within the framework of what they have already learned, understanding the patient with awareness of their needs, values, and self-care abilities; reflecting for understanding the patient, obtaining support for understanding the patient, integrating individual patient information to comprehensively understand them, and planning and implementing optimal individualized nursing care for the patient. The six phases ultimately led to personal growth as a nurse. For nursing students to professionally grow in clinical practicums, it is essential to reflect on patient understanding. This requires support from faculty members and clinical practicum supervisors.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 5, 号 1, p. 61-69, ページ数 9, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-07 03:26:55.855072
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3