ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  1. 宮城大学研究ジャーナル ISSN 2436-374X
  2. 第5巻第1号

新人看護師を病棟看護師全員で育成するための一般病棟における支援体制の現状と課題:スコーピングレビュー

https://doi.org/10.15085/0002000229
https://doi.org/10.15085/0002000229
30532399-8452-4782-b733-2c7a6a72dc04
名前 / ファイル ライセンス アクション
080_05-01-05 新人看護師を病棟看護師全員で育成するための一般病棟における支援体制の現状と課題:スコーピングレビュー (726 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-10
タイトル
タイトル 新人看護師を病棟看護師全員で育成するための一般病棟における支援体制の現状と課題:スコーピングレビュー
言語 ja
タイトル
タイトル The Current Status and Issues of the Support System in General Wards for the Development of New Nurses by all Ward Nurses: A Scoping Review
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 新人看護師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 支援体制
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スコーピングレビュー
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Nurse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Support System
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Scoping Review
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15085/0002000229
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 石井, 友恵

× 石井, 友恵

ja 石井, 友恵
ISNI

ja-Kana イシイ, トモエ

en Ishii, Tomoe

Search repository
金子, さゆり

× 金子, さゆり

ja 金子, さゆり
公立大学法人宮城大学看護学群

ja-Kana カネコ, サユリ

en kaneko, Sayuri

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to identify specific strategies for collaboratively nurturing new nurses by conducting a scoping review that would allow us to provide an overview of the roles and support provided by various stakeholders involved in their development. We also aimed to clarify the current state and issues of the support system. This study followed the PRISMA-ScR guidelines and used the following databases: the web version of the Japan Medical Abstracts Society and PubMed. Literature was searched using a combination of the following keywords: "new nurses," "training," "education," and "support.” A literature search clarified the role and support of each role. On-site clinical instructors provided direct guidance to new nurses and evaluated their nursing practices. Their support extended beyond technical instructions to include psychological support and coordination with other staff members. Clinical educators were tasked with enhancing the education and development of new graduate nurses by offering guidance to clinical instructors and establishing departmental support systems. They also provided support that aimed at ensuring safe nursing care and mental health support for new nurses. Senior nurses provide psychological support to on-site clinical instructors and practical support for job training, and their guidance is tailored to promote the growth of new nurses. Nurse managers are tasked with developing educational systems, providing mental health support, and fostering a conducive workplace environment. Furthermore, they created support systems that facilitated the adaptation of new nurses to the workplace through collaborative efforts and provided psychological support to new nurses who faced adaptation challenges and to the staff responsible for their guidance. To effectively education new nurses, it is essential for the entire workplace to share a culture of "collective responsibility for development," which ensures collaboration and mutual support across various professional roles. Achieving this requires nurse managers to exercise leadership to promote a clear vision of the development and educational plans for all nurses involved in guiding new nurses within the ward.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮城大学研究ジャーナル
en : Miyagi University Research Journal

巻 5, 号 1, p. 50-60, ページ数 11, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 公立大学法人宮城大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-374X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-07 03:15:15.828448
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3